Dag 4, Pinguïns en Wijn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien - WaarBenJij.nu Dag 4, Pinguïns en Wijn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien - WaarBenJij.nu

Dag 4, Pinguïns en Wijn

Blijf op de hoogte en volg Jolien

04 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een betere nacht dan de eerste konden we na het ontbijt, de afwas en andere ochtend rituelen weer op weg. Eerste een stukje terug naar Simon's town waar gisteren nog werd getankt. Hier lopen Zuid Afrikaanse pinguïns, met een mooie loopbrug/vlonderroute kon je er zo tussendoor lopen. Naast de pinguïns was de haven, hier lagen nog 2 grote marine schepen en de onderzeeër voer net weg. Nu was t de beurt aan steenberg, je moet goed weten waar je heen moet want ze geven alleen maar richtingen aan van de dorpjes en niet van deze kleinere 'attracties'. We konden t dus ook niet vinden, no problemo want Lonneke smste papa om te gaan lunchen bij Groot Constantia.

Kwart voor 2 kon ze daar zijn met Valentijn. Dit is de middelste vd 3 jongens waar Lon au pair is. Wij waren wel wat vroeg dus konden nog naar het historical bath, dit was heeeel mooi.... Ehum. Het 'grote' museum was ook heel wat, er hingen wat schilderijen die uit Nederland kwamen en wat chineze bordjes. Lon kwam aan toen wij buiten nog wat aan t rondkijken waren, met een verlegen jongetje die in dr wilde weg kruipen. Net nadat we besteld hadden kwam Muriel (de moeder) aanlopen met Luca, de jongste. Valentijn was op slag niet meer verlegen en ging samen met Luca tussen de ranken spelen. De carpaccio en bruschetta waren erg lekker en de frites vd jongens ook. Nog wat gekletst en uiteindelijk doorgereden naar Steenberg.

Nu zouden we het moeten kunnen vinden met wat weggewijs vam Lon en Muriel, en t is gelukt. Hier was een prachtig restaurant met wijnproevers.
Na 2 flessen te hebben uitgezocht ging de reis naar Kommetjie, waar we de eerste nacht eigenlijk wilde doorbrengen. Imhoff caravanpark was nu wel gevonden. 3 keer van plek verhuisd maar nr 24 was een goed stekkie met alles erop en eraan.

• 05 Maart 2014 - 17:13

Nettie:

WAT HEBBEN JULLIE EEN PRACHTIG WEER, EN JIM HEB JIJ DAT THIRT. EXSPES AAN GETROKKEN BIJ DIE AKELIGE BLAUWE ZEE.JE VERDRINKT BIJNA IN DE KLEUREN, PRACHTIG,, JO WAT EEN PRACHTIG HOEDJE HEB JE OP. HEEL VEEL PLEZIER NOG EN GENIETEN MAAR.

• 05 Maart 2014 - 18:30

NETTIE:

WAT LEUK ;;PINQUINS

• 05 Maart 2014 - 23:20

Elles:

Jeetje jo wat leuk dat je ons verteld over je reis !!! Fijn dat heet zo leuk is en geniet want voor je het weet is het voor bij en zit je weer met ons opgescheept ( een heel weekend lang ... In een huisje of hotel ) groetjes xus El