Dag 3, Cape... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien - WaarBenJij.nu Dag 3, Cape... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jolien - WaarBenJij.nu

Dag 3, Cape...

Blijf op de hoogte en volg Jolien

03 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Rond 8 uur werden we wakker, rustig ontbeten, gedoucht en een rondje camping gelopen. Op naar Cape point en Cape of Good Hope. De zon was gelukkig weer volop aanwezig. Omdat wij zo ontzettend van omweg wandelen houden zijn we eerst de richting van het bordje cape of good hope. Op de kruising recht voetpad volgen en vervolgens klein stukje t trappetje richting t strand. Deze gelukkig niet helemaal afgelopen want omhoog was een hel met 24 graden. Vervolgens terug waar we vandaan kwamen op de kruising de andere weg genomen naar een uitkijkpunt. En toen omhoog naar Cape point. Ook hier was t uitzicht prachtig. Boven bij de oude lighthouse moest ik even mn zusje nadoen en klom ik op de rots! Doorgelopen naar de nieuwere lighthouse, wat foto's en hup weer terug. Met de flying dutch man naar beneden om vervolgens even wat te eten in ons mobiele huis. Met onze gevulde buikjes toch weer op naar wandelroute 1 om naar Cape of good hope te lopen. Eenmaal aangekomen op t laatste bergje hadden we geen zin om naar beneden te klimmen dus weer terug gelopen naar de camper. Sleutel in t contact en starten maar, nu was t mijn beurt om links te rijden met dat grote schakel bakbeest! Ging eigenlijk best goed en uiteindelijk helemaal niet raar om aan de 'verkeerde' kant vd weg te rijden. Onze reis werd vervolgd, je raadt t al, naar Cape of good hope. Een snel foto momentje was genoeg, op naar het Olifantenbos. Waarom t zo heet zijn we niet achter, geen bos en geen olifanten? ! Ondertussen was t alweer tijd om een slaapplek te gaan zoeken. Uit het park rechts af, richting Fishhoek. Ping, low fuel.. Oké op zoek naar een tankstation. Met nog 17 km voor de boeg naar Muizenberg was er bij Simon's town een shell. De pompbediende gooide de slurf in de opening en bewonderde ons rijdende huis. Zo vaak zullen ze t toch niet zien denk. De voorruit werd ondertussen ook gepoetst, al had die wel wat klimwerk nodig om in t midden vd ruit te komen. Off we go, lets hit the road again. Snel ging t niet want t was spitsuur. Eenmaal aangekomen in Muizenberg was het nog de vraag, waar is de camping Zandvlei? We stopten bij de mini supermarket om onze water voorraad aan te vullen. Op de mini parkeerplaats werden we door een dame aangesproken waarom we niet naar chekkers gingen voor boodschappen, de grote alles hebbende supermarket aan de overkant vd weg. Wisten wij veel dat die daar was, maar konden we natuurlijk wel mooi vragen waar de camping was. De lieftallige dame wilde ons wel even de weg wijzen, ze woonde er immers dichtbij. Netjes afgezet bij de ingang, ons gemeld bij de slagboom en morgen konden we dan betalen want de eigenaar was al naar huis. mooi plekje uit gezocht en gegeten, toen kwamen we eravhter dat de stroompaal t niet deed dus maar plekje er tegenover uitgezocht. Vlakbij stond ook een stel uit Nederland die al 15 jaar in (Zuid) Afrika kwamen. Eerste jaren met groepsreizen em laatste 6 met camper. Ook op deze camping waren de douches en toiletten aanwezig. Na wat gelees en foto kijkwerk en bakkies thee was t tijd om weer ons heerlijke bed in te duiken. Ps. Iedere beweging voel je, net alsof je op zee bent.

• 05 Maart 2014 - 18:23

Nettie:

WEET JE WAT IK DENK DE POMPBEDIENDE ZAG MOOIE DAMES,.
    WEEWR EEN DAG VOORBIJ.